Tietohallinto- ja palvelupäällikkö -palvelut

Tietohallintopalvelu

Tietohallintopalvelu on erinomainen vaihtoehto organisaatiolle, joka haluaa keskittyä omaan ydinosaamiseensa eikä tietotekniikkaratkaisujen rakentamiseen. Tietohallintopäällikkö on asiantuntija, joka voi auttaa yrityksen omaa tietohallintojohtoa tai huolehtia kokonaisuudesta itsenäisesti. Kustannustehokkuus syntyy valmiista prosesseista, työkaluista ja oikeisiin asioihin keskittymisestä. Kokemus ja syvällä palvelun rakenteissa oleva suunnitelmallisuus varmistavat sen, että tietohallinto on varmoissa käsissä. Tietohallintopalvelu keskittyy ensisijaisesti nykyisten IT-palveluiden tukemiseen, jatkuvuuden takaamiseen sekä liiketoimintayksiköiden tarpeiden kehittämiseen.

Palveluiden jatkuvuus varmistetaan ohjaamalla sisäistä ja ulkoista IT-organisaatiota siellä, missä ohjaamista tarvitaan. Palveluiden valvonta automatisoidaan kätevästi toimittajan valvontapalvelulla.

Hallinnolliset tehtävät

  • Tietohallintopäällikkö osallistuu liiketoimintajohtajien kanssa yhteistyössä IT-palveluita koskevien tavoitteiden määrittämiseen, seurantaan sekä sovituilta osilta ohjaamiseen.
  • Tietohallintopäällikkö valvoo liiketoimintajohtajien kanssa palvelutoimittajien sopimusten toteutumista, ja osallistuu sopimuksen vaatimin tarvemäärittelyihin
  • Tietohallintopäällikkö järjestää säännölliset IT-palaverit hallinnon kanssa, tai osallistuu hallinnon järjestämiin säännöllisiin IT-palavereihin
  • Tietohallintopäällikkö huolehtii IT:n budjetoinnista, IT:tä koskevasta tiedottamisesta, hankejohtamisesta sekä toimittajaorganisaation operatiivisesta ohjaamisesta

Palvelupäällikkö

Palvelun hallintaa varten määrätään palvelupäällikkö, joka vastaa koko sopimuksen toteuttamisesta palveluasiakirjoissa sovitun mukaisesti. Palvelupäällikkö saattaa tarvittavat it-dokumentit ajan tasalle ja ylläpitää niitä yhdessä asiakkaan kanssa.

Palvelupäällikölle prioriteetteja ovat asiakastyytyväisyys sekä se, että asiakkaiden muutos- ja kehitysehdotukset viedään eteenpäin yhteistyössä asiakkaan vastuuhenkilön kanssa.
Palvelupäällikkö seuraa jatkuvasti teknologioiden ja ohjelmistojen kehittymistä muun palveluorganisaation kanssa ja vie kehitysideoita eteenpäin niin asiakkaalle kuin Accountor ICT:lle. Tärkeimmät painopisteet asiakasympäristöjen kehittämisessä ovat turvallisuus ja toiminnan jatkuvuus sekä sen suojaus.

Asiakkaan nimeämä yhteyshenkilö ja toimittajan palvelupäällikkö raportoivat ja tunnistavat IT-ympäristöstä haasteita ja kehityskohteita yhdessä.