Uuden sukupolven palomuurisuojaa

Pilvipalveluiden hankinta on nyt aiempaa helpompaa, sillä enää ei tarvitse tehdä alkuinvestointeja laitteisiin tai ylimitoittaa kapasiteettia. Pilvipalvelu varmistaa sen, ettei it-ympäristö ole esteenä liiketoiminnan vaatimille muutoksille.

Optimoitu ympäristö parantaa asiakkaan kilpailukykyä. Tietoturvallisuus on yksi työkalu yrityksen taloudellisen toiminnan turvaamisessa, ei kuluerä.

Palomuuripalvelu pilvipalveluna

Accountor ICT palomuuripalvelu tarkoittaa sitä, että toimittaja omistaa palvelukeskukseensa sijoitettavan palomuurikapasiteetin sekä palomuuriohjelmistojen käyttöoikeuslisenssit. Asiakkaalla on lisäksi käytettävissään tietoturvaan erikoistunut organisaatio.

Turvallisuutta pilvestä 24/7 – skaalautuvuus tarpeiden mukaan

Palvelussa asiakas maksaa vain käyttöönsä hankkimastaan kapasiteetista, eikä pääomaa tarvitse sitoa laitehankintoihin. Toimittaja vastaa palvelun tuottamisesta ja kehittämisestä, jonka ansiosta asiakas voi keskittyä omaan liiketoimintaansa.

Palvelun sisältö:

  • Palvelu suojaa asiakkaan tietoliikenneverkkoa tai sen osaa ulkopuoliselta valtuuttamattomalta tietoliikenteeltä
  • Verkkoliikenne internetin ja yrityksen verkon välillä ohjataan palomuurin kautta ja liikenteen palomuurisäännöt, suodatussäännöt suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa
  • Asiakkaalla on käytettävissään tietoturvaan erikoistunut organisaatio
  • Palvelussa asiakas saa käyttöönsä asiakaskohtaisen uuden sukupolven palomuurikapasiteetin, jonka ominaisuudet palomuuritoiminnan lisäksi ovat,
  • Sisällön suojaus (Spyware, DoS attacks, WebBlocker, ym.)
    • Applikaatiotason suojaus
    • IPS, hyökkäyksen torjuntajärjestelmä
    • Kohdennettujen hyökkäysten torjunta (APT, Advanched Persistent Threat)
  • Palvelun laatu, käytettävyystavoite normaali 99,9 %, kriittinen 99,99 %
  • Asiakaskohtaisilla palvelusopimuksilla on mahdollista toteuttaa haluttuja palveluaikoja, mikäli normaalit palveluajat eivät ole riittäviä
  • Asiakas saa Dimension Command (Total Security) näkymän ja kuukausittaiset automaattiraportit
partnerwall-reports

Palvelun mitoitus

Palvelua on saatavissa neljässä eri koossa, riippuen asiakkaan yrityksen koosta ja suorituskykytarpeista

  • Bronze pienempiin ympäristöihin
  • Silver pienempiin ympäristöihin paremmalla suorituskyvyllä
  • Gold keskikokoisiin ympäristöihin
  • Platinum suurempiin ympäristöihin

Lisäpalvelut

Asiantuntijapalvelut, palomuurin ylläpito

  • Toimittaja vastaa palvelun piiriin kuuluvien palomuurien hallinnasta ja ongelmanselvityksestä.
  • Palvelun tehtäviä ovat:
    • palomuurilaitteiston ongelmanselvitys
    • sisällönsuodatus ja sen ajan tasalla pitäminen
    • määritystietojen varmuuskopiointi ja versiohallinta
    • lokitietojen hallinta ja raportointi
    • liikenteen seurantaraportit
    • asiakkaan kaikkien palomuurien hallinta keskitetysti
    • auditointiloki

Toimittajan tarjoama internet-liittymä

  • Toimittaja voi tilata tietoliikenneyhteyden julkisen internetin ja toimittajan palvelukeskuksen välille. Internet-yhteyden hinnoittelu noudattaa toimittajan hinnoitteluperusteita asennuksen ja kuukausiveloituksen osalta