Tiedätkö käyttämiesi pilvipalveluiden kokonaiskustannukset?

Lähes kaikki yritykset käyttävät useita pilvipalveluita. Pilvipalveluiden hallinta ja ylläpito on hajautettu eri palveluntarjoajien portaaleihin ja kokonaisuuden hahmottaminen on lähes mahdotonta. Usein palveluja hankitaan suoraan organisaation eri osastojen toimesta vailla tarkempaa kontrollia. Nämä hankitut palvelut voivat sisältää useita hallintapaneeleja, optimoitavia ja huollettavia kohteita sekä useita eri maksuja. Seurauksena on sekava tilanne, jossa kustannuskontrollia kokonaisuudesta ei juuri ole.

Accountor Cloud 2.0 monipilvipalvelu on nopeasti käyttöönotettava ratkaisu, jolla eri pilvet saadaan tehokkaasti hallintaan yhden käyttöliittymän kautta.

1

Hallinta

1

Optimointi

1

Lasku

Haluan kuulla lisää monipilviratkaisusta



Cloud 2.0 monipilven hyödyt

Yhden hallinnan alle voidaan koota useita pilvipalveluita, jolloin käytössäsi voi olla useita eri pilviä. Niitä hallinnoidaan yhden toimittajan kautta, jolloin sekä käyttötuki että laskutus saadaan hoidettua yhdestä paikasta. Käyttäjä saavuttaa parempaa läpinäkyvyyttä ja ennustettavuutta IT-kustannuksiin. Näin syntyy erittäin kustannustehokas ja toimintavarma IT-ympäristö liiketoiminnan tueksi.

Hinta

Pilvipalvelu on aina kustannustehokas, sillä reaaliaikainen analytiikka kertoo sinulle aina onko kustannustasosi optimaalinen vai pitääkö jotakin tehdä. Tekoälypohjainen Financial Controller optimoi kapasiteetin ja kustannukset.

Skaalautuvuus

Joustava eri pilvien käyttö saman palvelun sisältä mahdollistaa myös palvelujen skaalaamisen tarvittaessa eri pilvien rajojen yli. Esimerkiksi tilanteessa, jossa tarvitaan hetkellisesti käyttöön lisäkapasiteettia toisesta pilvestä kuin sieltä missä tuotantosi sijaitsee.

Tietoturva

Accountor Cloud 2.0 monipilvipalvelu parantaa merkittävästi ympäristösi tietoturvaa. Se kerää kaikkien pilvien lokitiedot keskitysti yhteen paikkaan ja varmistaa, että kaikki varmuuskopiot ovat menneet läpi. Näin turvaat palveluiden jatkuvuuden ja tietoturvan.

Hallittavuus

Näet kustannukset helposti yhdestä hallintanäkymästä ja saat ne yhdellä laskulla. Lisäksi kaikkien käytettävien palveluiden optimointi ja huolto ovat samassa paikassa.

Asiantuntijuus ja asiakaspalvelu

Pilvipalvelun takana ovat oikeat asiantuntijat. Mikäli eteesi tulee tilanne, johon tarvitset tukea, saat henkilökohtaista asiakaspalvelua suomeksi suoraan niiltä asiantuntijoiltamme, jotka palvelusi ovat rakentaneet.

Liittyminen

Ei pitkiä tai hankalia projekteja. Accountor Cloud 2.0 monipilvimaailmaan liittyminen on helppoa ja nykyinen ympäristösi voidaan ottaa siihen mukaan. Huom! Nykyistä ympäristöäsi ei siirretä Accountor Cloud 2.0:aan vaan se LIITETÄÄN osaksi uutta ympäristöä.

Mistä monipilvi koostuu?

Accountor Cloud 2.0 monipilvipalvelu koostuu useista eri pilvistä, kuten Accountorin omasta korkean käytettävyyden pilvestä, Microsoft Azuresta, Google Cloudista, AWS:stä, Oraclesta ja julkipilvistä.

Asiakkaan nykyinen ympäristö voidaan liittää mukaan monipilvipalveluun. Palvelimia ja palveluja voidaan siirtää pilvestä toiseen hallinnan ja kustannustehokkuuden saavuttamiseksi.

Monipilviratkaisu helpottaa erityisesti myös toimittajien hallintaa, sillä useamman eri pilven voi liittää samaan ympäristöön yhdellä sopimuksella ja laskulla.

Accountor Cloud 2.0 - Monipilvipalvelu

Accountor Cloud 2.0 monipilvimaailmaan liittyminen on helppoa.

Liittyminen ei vaadi erillisiä suuria investointeja ja nykyinen ympäristösi voidaan ottaa siihen mukaan. Palveluun littyminen tapahtuu Accountorin tuotteistamaa pilvipolkua pitkin.

Accountorin pilvipolku koostuu viidestä eri askeleesta:

Kartoitus

Analyysi

Liittyminen

Tuotanto

Optimointi

Luotettavat kumppanimme

Kaikki pilvet hallintaan yhden käyttöliittymän kautta

Julkipilvet

Finnkino Oy

Kattavien palveluiden ansioista Finnkino voi keskittyä ydinliiketoimintaansa

Vuonna 2011 Rautakirja-konsernista omaksi yhtiöksi irtautunut Finnkino valitsi perusteellisen kartoituksen jälkeen IT-palvelukumppanikseen Accountor ICT:n. Accountor ICT tuottaa Suomen suurimmalle elokuvateatteriketjulle palvelin-, tallennus-, varmistus- ja palomuuriratkaisut palveluna. Elokuvateattereiden kassalaitteet Accountor ICT uudisti lähes sadalla HP Compaq 8200 Elite -työasemalla. Accountor ICT ServiceDesk tarjoaa Finnkinolle kaikilla paikkakunnilla kattavat etä- ja lähitukipalvelut.

Finnkinolla on Suomessa kaikkiaan 88 elokuvasalia. Yritys päätyi kilpailutuksen jälkeen hankkimaan keväällä 2011 tarvitsemansa IT-palvelut Accountor ICT:ltä. Finnkinosta tuli itsenäinen yritys, jonka koko IT-infrastruktuuri piti rakentaa alusta saakka uusiksi.

Finnkino luottaa Accountor ICT:hen

Meillä ei ole aikaa eikä osaamista ylläpitää IT-infrastruktuuria itse. Päädyimme ostamaan konesalipalvelut Accountor ICT:ltä, joka tarjosi meille sopivan palveluvalikoiman, hintatason sekä toteutusmallin, jossa voidaan tehokkaasti yhdistää myös Finnkinon oma ja ulkoistettu tekeminen”, sanoo Finnkinon kehityspäällikkö Janne Uusi-Kölli.

Kattavat etä- ja lähitukipalvelut

Accountor ICT tarjoaa Finnkinolle myös työasemapalvelut, joihin sisältyy mm. ServiceDesk etä- ja lähitukipalvelut loppukäyttäjille sekä tietoturva- ja palomuuripalvelut. Palveluilla varmistetaan toimintavarma työasemaympäristö koko valtakunnan laajuisesti.

Finnkinon kaikki kassalaitteet uudistettiin HP Compaq 8200 Elite -sarjan työasemilla. Toimituksista ja asennuksista vastasi Accountor ICT. Laitteiden käyttöönotto suoritettiin Accountor ICT ServiceDesk -palvelun lähija etätukitoimintojen avustuksella kaikilla paikkakunnilla.

Meillä on eri puolilla Suomea 14 elokuvateatteria, joissa on lähes sata kassalaitetta. Ne ovat liiketoimintamme kannalta kriittisen tärkeitä. Arvostamme HP:n laatua, takuuehtoja ja toimintavarmuutta. Accountor ICT tarjoaa meille monipuoliset työasemapalvelut. Käytämme samoja HP:n työasemia myös toimistoympäristössämme”, kertoo Uusi-Kölli. ”Yhtenäinen laitekanta helpottaa ympäristön ylläpitoa ja lisää kustannustehokkuutta.”

Kapasiteettia Accountor ICT:n konesaleista

Tarjoamme Finnkinolle palveluna ratkaisun, jonka perustana ovat HP:n teknologia ja Microsoftin virtuaaliratkaisut. Järjestelmän kustannustehokkuus on optimoitu, skaalautuvuudesta tinkimättä”, kertoo Accountor ICT:n asiakkuuspäällikkö Tero Lehtinen. Palvelualusta on toteutettu HP Blade -korttipalvelimilla sekä siihen kytketyllä HP EVA -levyjärjestelmällä. Palvelinkehikkojen, kytkinten ja levyjärjestelmien kaikki kriittiset komponentit on kahdennettu. ”Meidän oli helppo hyväksyä IT-infrastruktuurin alustaksi HP:n teknologiaan rakentuva ratkaisu”, sanoo Uusi-Kölli.

Finnkino tietää, mistä maksaa

Accountor ICT vastaa siitä, että Finnkinon palveluiden tuottamiseen toteuttama ratkaisu on kunnossa. Kapasiteettia ratkaisu jakaa sinne missä sitä eniten tarvitaan.

Virtualisoidun ympäristön ylläpito- ja käyttökustannukset ovat selvästi edullisemmat perinteisten rautapalvelimien määrän kutistuessa minimiin”, sanoo Lehtinen. ”Palvelimet voidaan käynnistää korvaavassa ympäristössä erittäin nopeasti verrattuna perinteisiin fyysisiin palvelimiin.”

”Järjestelmä palvelee vain yhtä asiakasta. Voimme liittää palveluun myös perinteisenä pilvipalveluna tuotettavia massapalveluita, jolloin meidän asiantuntijamme keskustelevat suoraan palveluntuottajan kanssa eikä asiakkaan tarvitse itse ratkoa mahdollisia kolmannen osapuolen palvelusta johtuvia ongelmia”, kertoo Lehtinen. ”Hankkiessaan palvelin- ja tallennuskapasiteettia palveluna Finnkino tietää tarkalleen mistä se maksaa.”

Lue koko tarina

Haluan liittyä Accountor Cloud 2.0:aan



Täytä lomake tai kysy lisää Jarilta:

Jari Meri

+358 50 529 3811

jari.meri@accountorict.fi

Jari Meri